18 april 2016

Wie ben ik

Dit zijn opdrachten, waar de leerlingen vooral bezig zijn met wie hij/zij is.
                        - Eigen naam, klas en hobby’s, worden op een a4                                                                     tekenpapier getekend/geschreven en waar wordt verwacht dat leerlingen al                           een begrip hebben van Compositie, Uitlijning, Vlakverdeling en                                               Overlapping.
                        - Een Zelfportret maken waar de leerling begrippen zoals Profile en Face                               gezicht tekenen kunnen aantonen, maar ook, Doezelen, Arceren en                                       Greinen.
                        

                         - En als laatste opdracht van deze lescyclus, een Mensfiguur. Hier moeten                             de leerlingen d.m.v. ijzerdraad, papier-marché e.d., Houding en                                               Verhouding kunnen begrijpen maar ook een Dynamisch of Statisch begrip                             van een figuur kunnen neerzetten.



Over het algemeen, liggen deze opdrachten redelijk in het convergent gebied. Maak een tekening, maak een figuur… zijn opdrachten waarvoor alleen één oplossing uit voort zal komen. Waar de opdracht zich scheid van deze creatieve benadering is tijdens het afwerken van de eerste en van de laatste opdracht. De leerlingen kunnen hier hun eigen weg vinden, om de opdracht te voltooien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten